رئیس کمیته: فریده غفوری وند
شماره تماس: ۰۹۱۲۳۲۳۶۰۳۴

کمیته جیمستیک زیر مجموعه انجمن کار با دستگاه و ابزار فدراسیون آمادگی جسمانی است.

 رشته جیمستیک اولین بار درسال ۱۹۹۷ در فنلاند از موسسه فنلاندی ورزش توسط یک تیم از تناسب اندام و بهداشت حرفه ای با هدف ارائه ابزار قدرت جامع و مطبوع برای کل بدن ابداع شد. تطبیق پذیری آن، اثر بخشی و توانایی پاسخگویی به نیازهای اکثر ورزش ها باعث شد که در حال حاضر در بیش از ۳۰ کشور در سراسر جهان مورداستفاده قرار گیرد و توسط مربیان حرفه ای بین المللی در کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی گسترش پیدا کرده است.

 جیمستیک یک ورزش علمی است و توسط ورزشکاران حرفه ای رشته های مختلف ازجمله فوتبال و گلف و… نیز مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل این وسیله مورد تأیید فیزیوتراپیست‌های مشهور دنیا است.

ایده اختراع این وسیله استفاده از تناسب اندام دوبل بود؛ یعنی تمرینات با چوب و کش به طور همزمان و ترکیبی، نه به صورت مجزا و در نتیجه تحقیقات این تیم متخصص ایجاد جیم استیک یا ابزارتناسب اندام بود که ورزش آن نیز به همین عنوان نامگذاری شد.

مزیت بزرگ کار با وسیله جیمستیک، ثباتی است که در محافظت از ستون فقرات ایجاد می‌کند و این حسن بزرگ آن را به یکی از محبوب 

ترین وسایل فیتنس تبدیل کرده است.

جیمستیک دارای سبک های مختلفی است، از جمله جیمستیک خارج از منزل (فضای باز)، جیمستیک در فضای داخلی (باشگاهای ورزشی)، جیمستیک در آب، جیمستیک برای توانبخشی، جیمستیک برای تناسب اندام، جیمستیک پرشی، جیمستیک ورزش دوران بارداری، جیمستیک با توپ جیم بال و  فری استایلر است.