ضرورت استفاده از وسایل و تجهیزات استاندارد در رشته پیلاتس/ تبعات استفاده از وسایل غیر استاندارد خطر آفرین و تلخ است

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی با تاکید بر ضرورت استفاده از وسایل و تجهیزات استاندارد در رشته پیلاتس، گفت: استفاده از وسایل غیر استاندارد،‌ تبعات خطرآفرین و تلخی به همراه دارد و اگر یک ورزشکار دچار حادثه شود، ممکن است تا آخر عمر نتواند زندگی عادی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، ایمان متقیان‌نژاد با اشاره به اینکه ورزش پیلاتس فعالیتی بدنی است که برای ایجاد سلامتی و همچنین افزایش تندرستی انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر این فعالیت بدنی به صورت تخصصی دنبال شود به ورزش حرفه ‌ای تبدیل می‌شود و به عنوان یک شغل برای ورزشکار و مربی، درآمدزایی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در ورزش تحت هر عنوانی چه به صورت تفریحی، چه برای حفظ سلامت و تندرستی و چه به عنوان شغل، باید به ایمنی توجه ویژه داشت.

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی با بیان اینکه اهمیت ایمنی در ورزش پیلاتس از همان روزهای اولیه توسط شخصی به نام ژوزف هوبوتوس،‌ مدنظر قرار گرفت، خاطرنشان کرد: از همان ابتدا اهمیت سلامت و استفاده از وسایل ورزشی استاندارد مورد توجه بود و طی سال‌های گذشته توسط کنفدراسیون جهانی و اتحادیه به صورت جدی مورد توجه و بررسی قرار گرفته است.

متقیان‌نژاد با اشاره به اینکه اگر یک ورزشکار دچار حادثه شود، ممکن است تا آخر عمر نتواند زندگی عادی داشته باشد، تصریح کرد: به همین دلیل انجمن پیلاتس بررسی استاندارد وسایل کمک آموزشی از جمله (کش، توپ، رینگ، ماشین پیلاتس و…) را در دستور کار خود قرار داده است تا ورزشکاران و مربیان این رشته بتوانند از مراجع ورزشی معتبر، وسایل کمک آموزشی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته استاندارد وسایل کمک آموزشی در رشته پیلاتس تشکیل شده که متشکل از صاحب نظران، اعضا کمیته فنی و کمیته آموزش است، گفت: از مهمترین اقدامات صورت گرفته، بررسی و معرفی وسایل استاندارد و با کیفیت است و در عین حال بررسی وسایل کمک آموزشی به صورت مستقیم تحت نظر مدرسان انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند به منظور معرفی وسایل کمک آموزشی با انجمن پیلاتس در تماس باشند و جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت انجمن پیلاتس به آدرس https://pilatesiran.com/ مراجعه کنند.