از ابتدای ایجاد فدراسیون آمادگی جسمانی جمهوری اسلامی ایران (۳۱ مرداد ۱۴۰۱) تا ۱۳ شهریور سال جاری اقدامات مختلف و مهمی در راستای پیشبرد اهداف تبیین شده، مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون آمادگی جسمانی، پیگیری و اخذ شناسه ملی فدراسیون آمادگی جسمانی، پیگیری افتتاح حساب فدراسیون، معرفی و صدور احکام نایب رییس، دبیر، خزانه‌دار و سایر اعضاء هیئت رئیسه فدراسیون و نیز صدور احکام انتصاب سرپرست ۲۳ هیئت آمادگی جسمانی در استان‌های مختلف کشور از جمله اقدامات مهم انجام شده طی مدت اخیر بوده است.

جانمایی مکان استقرار فدراسیون آمادگی جسمانی به همراه پیگیری‌های لازم جهت تعمیر و تجهیز مکان مورد نظر، انتصاب مسئول کمیته روابط عمومی، انتقال و دریافت تمامی اطلاعات سیستم اتوماسیون فدراسیون آمادگی جسمانی و نیز پیگیری و مذاکرات لازم به منظور طراحی و ایجاد سایت فدراسیون و بارگزاری سامانه آموزش و بهره‌برداری از آن طی ۳۰ روز آینده از دیگر اقدامات مهم انجام شده است.

اخذ شناسه و رمز کاربری سرپرست هیئت‌های آمادگی جسمانی استان‌ها و ارائه به سرپرستان محترم، برگزاری اولین نشست هماهنگی با تمامی رؤسای انجمن‌ها، کمیته‌ها و گروه‌های فعال فدراسیون آمادگی جسمانی، برگزاری جلسات تخصصی با رؤسای انجمن‌های آمادگی جسمانی، یوگا و کراسفیت و نیز مکاتبه و هماهنگی با فدراسیون پزشکی ورزشی به منظور تفکیک آمار بیمه‌شدگان رشته آمادگی جسمانی در سطح کشور بخش دیگری از اقدامات مهم صورت گرفته است.

هماهنگی جهت اجرای ۲ رویداد بزرگ ورزشی در رشته آمادگی جسمانی و ابلاغ آن طی روزهای آتی به هیئت‌های آمادگی جسمانی استان‌های کشور، اقدام جهت برگزاری اولین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون آمادگی جسمانی و تصویب امور مربوطه، انجام مکاتبه با مدیرکل استعدادیابی و آموزش وزارت ورزش و جوانان در خصوص تعیین تکلیف دوره‌های آموزشی و نیز طراحی لوگو و سربرگ اختصاصی فدراسیون آمادگی جسمانی از دیگر اقدامات قابل اشاره طی مدت اخیر پس از ایجاد فدراسیون آمادگی جسمانی بوده است.

سایر اقدامات انجام شده پس از حصول نتیجه در آینده نزدیک از سوی فدراسیون آمادگی جسمانی به اطلاع هیئت‌های استانی و انجمن‌ها، کمیته‌ها و گروه‌های فعال این فدراسیون خواهد رسید.