رییس انجمن پیلاتس اعلام کرد:

آغاز دوره‌های تخصصی پیلاتس زیر نظر فدراسیون آمادگی جسمانی/ برگزاری دوره‌ها با رویکرد نوین از ابتدای دی ۱۴۰۱

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی از آغاز دوره‌های تخصصی پیلاتس با رویکرد نوین از دی ۱۴۰۱ تحت نظارت این فدراسیون و مدرسان برجسته خبر داد.

لوگو

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، ایمان متقیان نژاد با اشاره به اینکه ورزش پیلاتس با هدف سلامت همزمان جسم، ذهن و ایجاد رابطه نزدیک بین این دو ابداع شد، اظهار کرد: ورزش پیلاتس با بهبود سلامتی عمومی بدن و تاکید بر تقویت قدرت مرکزی بدن شامل حرکات کششی، انعطافی و تعادلی بوده و به صورت انفرادی و حتی گروهی تحت نظر یک مربی حرفه ای انجام می شود.

وی ادامه داد: این ورزش روی تشک هایی موسوم به تاتامی ماهیچه های تثبیت کننده بدن را تقویت می کند و ابتدا با نام ورزش کنترولوژی معرفی شد که روی افراد بیمار با هدف ایجاد تعامل بین کنترل سلامت بدن و ذهن اجرا می شد و بعدها تحت عنوان پیلاتس، علم کنترل بدن، نام گرفت.

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی بیان کرد: یک شرکت ورزشی در سال ۱۹۸۸ روش جدیدی در این ورزش ابداع کرد که با اصلاح قواعد و تمرکز بر بازسازی مهره ها و ستون فقرات برای خانم های باردار و افراد مجروح مناسب تر بود و به ورزش پیلاتس استات معروف شد.

متقیان نژاد با اشاره به رشته پیلاتس که مبتنی بر اصول شش گانه تمرکز بر بدن، کنترل حرکات، آمادگی دفاعی، تحرک روان، دقت بر نقاط هسته بدن و تنفس صحیح موجب شناخت و تقویت قسمت های مرکزی یا همان نیروگاه بدن می شود، گفت: پیلاتس با افزایش انعطاف پذیری بدن و بهبود کارایی عضلات، سلامت روان را نیز در نظر می گیرد.

وی افزود: در پیلاتس ماهیچه های مرکزی بدن از قسمت میانی شانه ها، کمر و عضلات کف لگنی استوار و قدرتمند شده تا در بهترین حالت توازن و تعادل قرار گیرد.

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه از کودکی طریقه نشست و برخاست و راه رفتن برای همه افراد به طور صحیح آموزش داده نمی شود، اظهار کرد: اکثر افراد در سنین نوجوانی و بعد از آن دچار عوارض کیفوز و اسکلیوز (قوز و گودی کمر) می شوند.

متقیان نژاد ادامه داد: اگر سرتان خیلی شلوغ است و نمی توانید برای بیرون رفتن و باشگاه زمان صرف کنید، می توانید آموزش پیلاتس در خانه را دنبال کنید و این ورزش مفید را به شیوه ای درست در خانه انجام دهید.

وی با اشاره به اینکه پیلاتس به همه کمک می کند تا بدن در وضعیت و ساختار صحیح حرکتی و موقعیتی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پیلاتس دردهای ناحیه کمر را با تقویت صحیح ماهیچه های این قسمت کاهش می دهد و در تداوم تمرینات با افزایش توان عضلات به مرور با جهت دهی مناسب به هماهنگی عضلات پشت، کمردرد را از بین می برد.

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی با بیان اینکه رشته پیلاتس از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را در ایران شروع کرد و در سال ۱۳۹۲ با تغییرات در بدنه پیلاتس فعالیت این رشته تخصصی شد، گفت: در عین حال از سال ۱۳۹۲ با حضور ۲۱ مدرس جهانی، برگزاری دوره‌ای تخصصی شامل پیلاتس مت، پیلاتس ابزارهای کوچیک (کش، توپ، رینگ و فوم رول)، پیلاتس هنری و پیلاتس سالمندان، پیلاتس کودکان، پیلاتس داخل آب و پیلاتس ابزارهای تخصصی ماشین، برگزار شد.

متقیان نژاد افزود: همچنین برای اولین بار در تاریخ ایران مربیگری درجه ۲ و مربیگری درجه ۱ با برنامه ریزی منظم ویژه آقایان و بانوان برگزار شد و عضویت ایران در اتحادیه آسیا، جهان و دریافت کرسی نایب رئیسی جهان و عضویت کمیته فنی آسیا به عنوان برگ زرینی در کارنامه موفق انجمن پیلاتس رقم خورد.

رییس انجمن پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی همچنین از آغاز دوره‌های تخصصی پیلاتس با رویکرد نوین از دی ۱۴۰۱ تحت نظارت این فدراسیون و مدرسین برجسته انجمن پیلاتس خبر داد و گفت: شروع دوره های تخصصی با برگزاری دوره های مربیگری درجه ۲ بانوان و آقایان، سمینار دانش افزایی ویژه مربیان پیلاتس و سمینار دانش افزایی مدرسان پیلاتس سطح ۳ کلید خورده است و به مرور زمان دوره ها تحت عنوان مختلف، تکمیل و برگزار می شود.