تشکیل تیم‌ملی «ایروبیک» مردان و زنان در دستورکار/ دومین دوره لیگ بزرگ «ایروبیک ایرانیان» در سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود

رییس انجمن ایروبیک، استپ و کانگو جامپ فدراسیون آمادگی جسمانی از برگزاری دومین دوره لیگ بزرگ «ایروبیک ایرانیان» در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: همچنین تشکیل تیم‌ملی «ایروبیک» در بخش مردان و زنان به منظور شرکت در مسابقات جهانی در دستورکار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، مریم سیدآقا عزیزالله با اشاره به اینکه ایروبیک یک ورزش هوازی همراه با تمرکز بر ریتم و موسیقی است، اظهار کرد: متولی رشته ایروبیک، فدراسیون بین‌المللی ایروبیک (FISAF) با قدمت بیش از ۶۰ سال است و اکنون انجمن ایروبیک، استپ و کانگوجامپ ایران به عنوان عضو رسمی FISAF قرار دارد و زیر نظر فدراسیون آمادگی جسمانی جمهوری اسلامی ایران، فعالیت می‌کند.

تشریح اهداف و برنامه‌ها در سال ۱۴۰۲

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های انجمن ایروبیک، استپ و کانگو جامپ، بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف این انجمن می‌توان به توسعه و ترویج ایروبیک، استپ و کانگوجامپ به صورت تخصصی در کشور و در میان اقشار و سنین مختلف جامعه و نیز تشکیل تیم ملی آقایان و بانوان به منظور شرکت در مسابقات جهانی FISAF، اشاره کرد.

رییس انجمن ایروبیک، استپ و کانگو جامپ فدراسیون آمادگی جسمانی افزود: همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری، داوری و مدرسی برای تربیت متخصصان این رشته، همکاری با آموزش و پرورش و مدارس به منظور کشف استعدادها و آموزش در سنین پایه و نیز تشکیل کمیته ایروبیک آقایان و توسعه و ترویج این رشته در میان آقایان از دیگر اهداف مهم تبیین شده توسط انجمن ایروبیک، استپ و کانگو جامپ است.

رویدادهای پیش‌بینی شده در سال جاری

سیدآقا عزیزالله در ادامه رویدادهای پیش‌بینی شده توسط انجمن ایروبیک، استپ و کانگو جامپ در سال ۱۴۰۲ اشاره و اعلام کرد: برگزاری روز ملی کانگوجامپ، برگزاری مسابقات کشوری، برگزاری دومین دوره لیگ بزرگ «ایروبیک ایرانیان» و برگزاری روز ملی «ایروبیک کودکان» از مهم‌ترین رویدادهای پیش‌بینی شده در سال جاری است که تحقق آن به صورت جدی در دستورکار قرار دارد.

فواید رشته ایروبیک

وی همچنین به فواید انجام ایروبیک، استپ و کانگو جامپ اشاره کرد و گفت: افزایش شادی و نشاط، کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش قدرت بدنی و تعادل، هماهنگی عصب و عضله، افزایش تمرکز، افزایش انعطاف بدنی، افزایش قدرت حافظه و یادگیری، کاهش چاقی و بهبود تناسب اندام و نیز کاهش ابتلا به بیماری قلبی و ریوی از مهم‌ترین فواید این رشته‌ است.

رییس انجمن ایروبیک، استپ و کانگو جامپ فدراسیون آمادگی جسمانی با بیان اینکه از دیگر فواید ورزش ایروبیک می‌توان به تقویت هوش و حافظه، کمک به یادگیری کودکان و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است، عنوان کرد: انجام ورزش ایروبیک منجر به حفظ سلامتی و شادمانی می‌شود و باید به بهترین شکل از ظرفیت این رشته به ویژه در سنین پایین و در میان کودکان استفاده کرد.

سیدآقا عزیزالله افزود: قصد داریم از سنین کم، کودکان را با رشته ایروبیک آشتی دهیم و با برنامه‌ریزی مدون در راستای توسعه ورزش ایروبیک در بین کودکان ایرانی گام برداریم.