معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش اعلام کرد:

ماموریت اصلی فدراسیون آمادگی جسمانی، صیانت از مستمر ورزش کردن است/ کشف آماده‌ترین مردان و بانوان ایران، کارویژه فدراسیون آمادگی جسمانی در سال ۱۴۰۲

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی فدراسیون آمادگی جسمانی، صیانت از مستمر ورزش کردن است، گفت: کارویژه این فدراسیون در سال ۱۴۰۲، کشف استعدادها و آماده‌ترین مردان و بانوان ایران است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، سینا کلهر در جلسه با احمد گواری، سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی، علی خلیلی؛ مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و مظفر علیشائی، سرپرست دبیری فدراسیون آمادگی جسمانی  که در محل وزارت ورزش و جوانان به منظور ارائه گزارش عملکرد شش ماهه فدراسیون آمادگی جسمانی و تشریح اهداف و برنامه های این فدراسیون در سال ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: تمام تلاش وزارت ورزش و جوانان ایجاد ثبات در فدراسیون آمادگی جسمانی است و در سال جاری باید مسیر درست طراحی شده، دنبال و به بهترین شکل برنامه‌های تدوین شده، محقق شود.

آمادگی جسمانی باید برای تمامی آحاد جامعه تعریف شود

وی ادامه داد: مقوله آمادگی جسمانی باید برای تمامی آحاد جامعه تعریف شود و به جای اینکه سقف آمادگی جسمانی برای تعداد محدودی از ورزشکاران مدنظر قرار گیرد باید آمادگی جسمانی در سطح متوسط برای عموم مردم به عنوان دغدغه، تعریف شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه باید هویت و فلسفه فدراسیون‌هایی که با سطح سلامت عمومی مردم طرف هستند، حفظ شود و به سمت ورزش قهرمانی سوق پیدا نکند، عنوان کرد: قدم برداشتن در مسیر هویت قهرمانی برای چنین فدراسیون‌هایی خطر بزرگی به شمار می‌رود و فدراسیون آمادگی جسمانی باید به این مسئله توجه جدی داشته باشد.

در فدراسیون آمادگی جسمانی مدال آوری مهم نیست

کلهر افزود: به هیچ وجه در فدراسیون‌هایی نظیر فدراسیون آمادگی جسمانی مدال‌آوری مهم نیست و نباید رقابت و مدال‌آوری به عنوان اولویت تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه در فدراسیون‌هایی که با توسعه ورزش در سطح عمومی سروکار دارند، درگیری سطح جامعه با ورزش بسیار مهم است، اظهار کرد: در فدراسیونی نظیر آمادگی جسمانی اعزام‌ها صرفا باید به منظور کسب تجربه و نه کسب مدال باشد چرا که اساسا چنین فدراسیون‌هایی نباید در مسیر قهرمانی گام بردارند و به هیچ وجه فلسفه قهرمانی برای آن ها از سوی وزارت ورزش و جوانان تعریف نشده است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در فدراسیون ورزش‌های همگانی باید رویدادهای ورزشی عمومی موقتی مدنظر قرار گیرد و در فدراسیون آمادگی جسمانی باید رویدادهای ورزشی عمومی مستمر در دستورکار باشد، توضیح داد: همکاری این دو فدراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است و باید فضای ورزش در خیابان به فضای باشگاهی منجر و موقت ورزش کردن به مستمر ورزش کردن تبدیل شود.

کلهر با تاکید بر اینکه فدراسیون آمادگی جسمانی باید از توده مردم، آماده‌ترین ها را در استان های مختلف کشور پیدا کند و در کنار ورزش عمومی، رقابت ورزشی را نیز با برگزاری رویدادهای متنوع به مرحله اجرا درآورد، گفت: ماموریت فدراسیون آمادگی جسمانی، صیانت از مستمر ورزش کردن است.

غول‌سازی ظلم به ورزش عمومی است

وی با اشاره به اینکه کارویژه فدراسیون آمادگی جسمانی در سال ۱۴۰۲، کشف استعدادها و آماده‌ترین‌ مردان وبانوان ایران است، خاطرنشان کرد: غول سازی و حرکت در مسیر حجیم سازی عضلانی، ظلم به ورزش عمومی است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه محور فعالیت فدراسیون آمادگی جسمانی باید افزایش میانگین فعالیت بدنی مردم باشد، گفت: اصلاح عمومی حرکت بدنی جامعه مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه جدی داشت و در مسیر تحقق آن گام برداشت.