گواری: کم‌تحرکی به جمعیت زیر ۵ سال سرایت کرده‌ است/ ورزش در حوزه آمادگی جسمانی باید منظم و مستمر باشد

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه مقوله کم‌تحرکی در جامعه اپیدمی شده است،‌ گفت: متاسفانه کم‌تحرکی حتی به جمعیت کودکان زیر ۵ سال هم سرایت کرده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، احمد گواری پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیات آمادگی جسمانی استان هرمزگان با اشاره به اینکه امیدوار هستیم شاهد بهبود وضعیت آمادگی جسمانی در استان هرمزگان باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه مجمع انتخاباتی هیات آمادگی جسمانی استان هرمزگان در فضایی آرام و مناسب برگزار شد و از این بابت از تمامی اعضای مجمع تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: به طور حتم با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان، ‌هیات آمادگی جسمانی استان هرمزگان در مسیر بهتری گام خواهد برداشت و ثمره آن برای مردم خواهد بود.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی ضمن تشکر از همه افرادی که در مدت اخیر، چراغ هیات آمادگی جسمانی استان هرمزگان را روشن نگه داشتند، عنوان کرد: هر تغییری با مقاومت‌هایی همراه است اما خوشبختانه در مسیری درست حرکت کردیم و توانستیم در نهایت مجمع را برگزار کنیم و رییس هیات هم انتخاب شد که به وی تبریک می‌گویم.

گواری افزود: مسئولیت سنگینی بر عهده رییس جدید هیات آمادگی جسمانی استان هرمزگان قرار دارد و باید نحوه فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که در دوره بعد همین اعتماد اعضای مجمع پابرجا بماند و همگی از تصمیم اتخاذ شده راضی باشند.

کم تحرکی در جامعه اپیدمی شده است

وی با اشاره به اینکه کم تحرکی در جامعه اپیدمی شده است و حتی به جمعیت کودکان زیر ۵ سال هم سرایت کرده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق دلایل مختلفی دارد و باعث شده شاهد بیماری‌های غیرواگیردار در سنین بالاتر باشیم که به طور حتم جامعه از این وضعیت رنج خواهد برد.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با بیان اینکه باید در راستای بهبود وضعیت کم‌تحرکی جامعه گام برداریم، تصریح کرد: هیچ شخص و نهادی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه کم تحرکی گام بردارد و باید شاهد عزم جدی تمامی افراد و ارگان‌ها باشیم و هر چقدر بتوانیم تامین منابع بیشتری داشته باشیم به طور حتم به نتایج بهتری دست می‌یابیم.

آمادگی جسمانی با رویکرد تندرستی محور همراه است

گواری با اشاره به اینکه آمادگی جسمانی با رویکرد تندرستی محور فعالیت می‌کند، ‌اظهار کرد: آمادگی جسمانی پایه و اساس تمامی رشته‌های ورزشی است  و ورزش در حوزه آمادگی جسمانی باید منظم و مستمر باشد و باید بدانیم حوزه آمادگی جسمانی متمایز از ورزش همگانی است.

وی افزود: منابع انسانی از منابع مالی مهم‌تر است و باید از نیروی کاربلد، متخصص و علاقمند استفاده کنیم و در مسیر پیشرفت فعالیت‌های حوزه آمادگی جسمانی گام برداریم.