گواری: چاقی و کم‌تحرکی دامن‌گیر جامعه شده است/ باید وضعیت آمادگی جسمانی در سیستان و بلوچستان بهبود یابد

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه کم‌تحرکی و چاقی دامن‌گیر جامعه شده است، گفت: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالایی در حوزه ورزش دارد و باید شاهد بهبود وضعیت آمادگی جسمانی در این استان باشیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، احمد گواری پس از برگزاری مجمع عمومی انتخاباتی هیات آمادگی جسمانی استان سیستان و بلوچستان که با حضور عباس شیبک؛ سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، مربیان، داوران، ورزشکاران و سایر اعضای مجمع برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی جسمانی باید در تمامی نقاط استان پهناور سیستان و بلوچستان توسعه یابد، خوشبختانه ظرفیت‌های بالایی در این استان وجود دارد و رییس جدید هیات آمادگی جسمانی این استان مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.

با توجه به نوپا بودن فدراسیون آمادگی جسمانی، شرایط در ابتدای امر سخت است

وی ادامه داد: با توجه به نوپا بودن فدراسیون آمادگی جسمانی، شرایط در ابتدای امر سخت است و با توجه به توقع مردم، وظایف محوله باید به خوبی انجام شود تا توقعات مردم را بر آورده کنیم. استان سیستان و بلوچستان ظرفیت بالایی برای توسعه مقوله آمادگی جسمانی دارد و این امر باید مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

قبول مسئولیت در حوزه آمادگی جسمانی، تعهد به مردم و جامعه است

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با تاکید بر اینکه قبول مسئولیت در حوزه آمادگی جسمانی، تعهد به مردم و جامعه است و این مسئولیت بسیار سنگین و ارزشمند، وظایف را دو چندان می‌کند، خاطرنشان کرد: هنر ما نزدیک کردن منابع و ظرفیت‌ها است تا شاهد هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در حوزه آمادگی جسمانی باشیم چرا که فدراسیون آمادگی جسمانی با تمامی اقشار جامعه در ارتباط است و باید تندرستی، تناسب اندام و سلامتی مردم ارتقاء یابد؛ تحقق این امر به سادگی رخ نمی‌دهد و به طور حتم دست یافتن به آن بسیار سخت خواهد بود و امیدوار هستیم در این امر موفق باشیم.

متاسفانه کم‌تحرکی و بیماری‌های غیرواگیر در جامعه رشد پیدا کرده است

گواری با بیان اینکه باید شاهد پیشرفت آمادگی جسمانی در سیستان و بلوچستان باشیم، اظهار کرد: متاسفانه کم‌تحرکی و بیماری‌های غیرواگیر در جامعه رشد پیدا کرده و به سنین پایین جامعه تسری یافته است، بنابراین فدراسیون آمادگی جسمانی و هیات‌های استانی آمادگی جسمانی در سراسر کشور موظف هستند در مقابله با کم‌تحرکی گام بردارند. 

وی ادامه داد: باید وضعیت موجود به خوبی ارزیابی شود و با نگاه رو به جلو حرکت کنیم چرا که متاسفانه بیماری‌های غیرواگیر و چاقی مفرط دامن‌گیر جامعه شده است و باید با این اتفاق تلخ مقابله کنیم.

گفتنی است مجمع انتخاباتی هیات آمادگی جسمانی استان سیستان و بلوچستان برگزار و حسنعلی ارجمندی به عنوان رییس این هیات، انتخاب شد‌.