نشست خبری کمیته فانکشنال فیتنس برگزار شد/ حضور مشاور وزیر ورزش و سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی/ برگزاری مسابقات جایزه بزرگ فانکشنال فیتنس ۲۲ و ۲۳ تیرماه/ آزادیان: فانکشنال فیتنس دریچه‌ای برای ورود به مسابقات حرفه‌ای و جهانی است

نشست خبری کمیته فانکشنال فیتنس فدراسیون آمادگی جسمانی با حضور مسئولان این فدراسیون و کاوه احمدی؛ مشاور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، نخستین نشست خبری کمیته فانکشنال فیتنس فدراسیون آمادگی جسمانی ایران با حضور احمد گواری؛ سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی، مظفر علی شائی؛ سرپرست دبیرکلی فدراسیون آمادگی جسمانی، عسگرآزادیان؛ سرپرست کمیته فانکشنال فیتنس و تعدادی از قهرمانان در سالن همایش بوستان گفتگو تهران برگزار و سپس از آیتم‌های جذاب مسابقات جایزه بزرگ این رشته که قرار است طی روزهای ۲۲ و ۲۳ تیر ۱۴۰۲ در پایتخت با بهترین‌های رشته فانکشنال فیتنس ایران در بخش مردان برگزار شود، رونمایی شد.

عسگر آزادیان: فانکشنال فیتنس دریچه‌ای برای ورود به مسابقات حرفه‌ای و جهانی است

در ابتدای این جلسه عسگر آزادیان؛ سرپرست کمیته فانکشنال فیتنس، اظهار کرد: تفاوت ورزشکاران این رشته با سایر رشته‌ها این است که هزاران نفر در استان‌های مختلف می‌توانند بدون ثبت‌نام در ابتدا خودشان را محک بزنند؛ تنها جایی که فدراسیون رسمی و جهانی دارد و به عنوان یک دریچه برای ورود به مسابقات حرفه‌ای و جهانی محسوب می‌شود رشته فانکشنال فیتنس است و می‌توان این موضوع را مهم‌ترین تفاوت این رشته با سایر رشته‌ها قلمداد کرد.

وی ادامه داد: در دنیای امروز ورزشکار تناسب اندام خود را درست می‌کند و بعد وارد مسابقات می‌شود تا خودش را بسنجد. فانکشنال فیتنس رشته‌ای است که یک نفر می‌تواند حتی با کمترین امکانات در منزل آن را انجام بدهد و در حقیقت هر شخصی با یک برنامه تمرینی مناسب می‌تواند این ورزش را آغاز کند، علاوه بر این فانکشنال فیتنس از میان ده‌ها ورزش هم خانواده‌اش تنها رشته‌ای است که فدراسیون جهانی دارد و عضو آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و چند نهاد رسمی دیگر است.

گواری: امیدواریم با حمایت وزارت ورزش در مطرح مسابقات جهانی فانکشنال فیتنس حضور داشته باشیم

احمد گواری؛‌ سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی نیز در این نشست، بیان کرد: علی‌رغم زمانی که از شروع فعالیت فانکشنال فیتنس می‌گذرد و طولانی هم نیست در همین مدت زمان کوتاه اتفاقات خوبی رخ داده است. به طور حتم با این روند آینده خوبی برای این رشته شاهد خواهیم بود. فانکشنال فیتنس ورزشی بسیار جذاب و پر مخاطب در سطوح مختلف جامعه است و از طرفی تمام مردم متناسب با کاری که انجام می‌دهند می‌توانند وارد این رشته شوند. همه ورزش‌های ما رقابتی نیستند اما فانکشنال فیتنس بسیار جذاب است و امیدوارم با حمایت وزارت ورزش بتوانیم در برگزاری مسابقات و مطرح شدن در آن سطح جهانی فعالیت داشته باشیم و به طور حتم از این رشته حمایت خواهیم کرد.

مرتضی کاشانی؛ سرمربی تیم ملی فانکشنال فیتنس نیز با اعلام برنامه‌هایی که قرار است مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: مسابقات قرار است در دی ماه برگزار شود بر همین اساس ما انتخابی تیم‌ملی را در شهریور ماه پیش‌رو خواهیم داشت. در مسابقات آسیایی در رنکینگ سوم قرار داریم و در این دوره می‌توانستیم رنکینگ دوم را هم به دست بیاوریم اما با توجه به اینکه نتوانستیم اعزام شویم این اتفاق رخ نداد.

برگزاری مسابقات جایزه بزرگ فانکشنال فیتنس ۲۲ و ۲۳ تیرماه

وی با اشاره به مسابقات جایزه بزرگ که قرار ۲۲ و ۲۳ تیرماه برگزار شود، گفت: ما تقویم سالیانه داریم و هر سال  از سه ماه قبل از مسابقات، انتخابی تیم ملی را برگزار می‌کنیم، همچنین رقابت‌های لیگ هم در تقویم ثبت شده است.

کاشانی با بیان تفاوت رشته فانکشنال فیتنس،‌ تصریح کرد: تفاوت اصلی فانکشنال فیتنس این است که از ده‌ها رشته‌های هم خانواده که فدراسیون جهانی دارد و به تازگی به ورزش‌های دانشگاهی پیوسته است، وارد المپیک خواهد شد.

سرمربی تیم ملی فانکشنال فیتنس در پایان صحبت‌های خود درباره دلیل عدم اعزام به مسابقات آسیایی، گفت: متاسف هستیم که در عالی‌ترین سطح این اتفاق می‌افتد. در دوره گذشته فدراسیون زحمت کشید و بار مالی فراوانی متحمل شدیم اما اتفاقاتی رخ داد که نتوانستیم در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کنیم.