ارائه گزارش سه ماهه نخست ۱۴۰۲ فدراسیون آمادگی جسمانی به وزارت ورزش/ کلهر: خط قرمز فدراسیون حرکت در مسیر پرورش اندام است/ گواری: روی ارگان‌های با جمعیت بالا تمرکز کرده‌ایم

نشست بررسی عملکرد سه ماهه نخست سال جاری فدراسیون آمادگی جسمانی با حضور سرپرست این فدراسیون و معاون وزیر ورزش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، نشست ارائه گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال جاری فدراسیون آمادگی جسمانی و بررسی آخرین وضعیت این فدراسیون و نیز برنامه‌های آتی با حضور سینا کلهر؛ معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، احمدی گواری؛ سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی، ندا مطلبی؛ سرپرست نایب رییسی بانوان فدراسیون آمادگی جسمانی و مظفر علیشائی؛ سرپرست دبیری فدراسیون آمادگی جسمانی در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

کلهر: فدراسیون آمادگی جسمانی نباید در مسیر قهرمانی گام بردارد

سینا کلهر در ابتدای این نشست با تاکید بر اینکه در برش‌های فصلی به بررسی عملکرد و وضعیت سه ماه فدراسیون‌های مرتبط از سوی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان خواهیم پرداخت، اظهار کرد: هویت فدراسیون‌های زیر مجموع معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان مستقل است و نباید در مسیر ورزش قهرمانی گام بردارند.

وی ادامه داد: مسئله بسیار مهم ایجاد خانه‌های آمادگی جسمانی در استان‌های سراسر کشور از سوی فدراسیون آمادگی جسمانی است و این مورد باید به صورت ویژه از سوی فدراسیون مذکور دنبال شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه خط قرمز فدراسیون آمادگی جسمانی حرکت در مسیر پرورش اندام است، تصریح کرد: مقوله پرورش اندام و آمادگی جسمانی دو موضوع کاملا متفاوت از یکدیگر هستند و این مسئله باید به صورت یک سیاست از سوی فدراسیون آمادگی جسمانی تعریف شود.

گواری: تمرکز فدراسیون آمادگی جسمانی ارگان‌های دارای جمعیت بالا است

در ادامه احمدی گواری؛ سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه بر اساس شاخص‌های تعریف شده، عملکرد سه ماهه نخست فدراسیون آمادگی جسمانی مطلوب و قابل دفاع است، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاورهای فدراسیون آمادگی جسمانی در سال ۱۴۰۱، کسب مقام دوم در بخش ارزیابی عملکرد آموزشی فدراسیون‌های ورزشی کشور از سوی وزارت ورزش بود که به تازگی اعلام شد و خوشبختانه در سال جاری نیز با قدرت در این مسیر گام بر می داریم.

وی افزود: در تلاش هستیم با توجه به تفاوت‌ها و ظرفیت‌ رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی رویدادهای ورزشی تعریف کنیم و بتوانیم با افزایش میزان فعالیت بدنی اقشار مختلف در جهت سلامتی جامعه حرکت کنیم.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی همچنین با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم این فدراسیون که از سال گذشته دنبال شده است، انعقاد تفاهم‌نامه با ارگان‌ها و دستگا‌ه‌های دارای جامعه مخاطب زیاد است، عنوان کرد: بر همکاری مشترک با ارگان‌ها و دستگاه‌های دارای جمعیت بالا، متمرکز شده‌ایم و درگیر کردن اقشار زیر مجموعه این دستگاه‌ها می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در مقابله با کم‌تحرکی داشته باشد.

علیشائی: هدف فدراسیون آمادگی جسمانی تناسب اندام است

همچنین مظفر علیشائی؛ سرپرست دبیری فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه مقوله تناسب اندام با پرورش اندام متفاوت است، توضیح داد: فدراسیون آمادگی جسمانی در مسیر تناسب اندام گام بر می‌دارد و این مسئله کاملا متمایز از پرورش اندام و بدین معناست که هر فردی با هر سن و وزنی از اندام متناسب برخوردار باشد، مسئله ای که در پرورش اندام مورد توجه نیست.