گواری: دانشکده علمی و کاربردی آمادگی جسمانی تشکیل می‌شود/ ارتقای کیفی و همسان‌سازی مسائل آموزشی در رشته‌های زیرمجموعه

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه دانشکده علمی و کاربردی آمادگی جسمانی تشکیل خواهد شد، گفت: ایجاد این دانشکده معطوف به مرکز چند استان نخواهد بود بلکه در سراسر کشور در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، احمد گواری در مجمع انتخاباتی هیات آمادگی جسمانی استان خراسان ‌شمالی که با حضور غلامحسین شاکری کوشکی؛ مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی و سایر اعضای مجمع برگزار و در نهایت علیرضا ریحانی به عنوان رییس هیات آمادگی جسمانی این استان انتخاب شد،‌ اظهار کرد: تشکیل دانشکده علمی و کاربردی آمادگی جسمانی با هدف ارتقای کیفی رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی در دستورکار قرار دارد.

ارتقای کیفی و همسان‌سازی مسائل آموزشی

وی ادامه داد: ایجاد این دانشکده علمی و کاربردی محدود به مرکز چند استان نخواهد بود بلکه در سراسر کشور فعال و در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد؛‌ بی‌تردید با ایجاد این دانشکده، شاهد ارتقای کیفی و همسان‌سازی مسائل آموزشی در ‌رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی خواهیم بود.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با بیان اینکه مقوله آموزش از اولویت‌های فدارسیون آمادگی جسمانی است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۵۰ کلاس و سمینار آموزشی برای مربیان رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی برگزار شده است و این روند آموزشی در سال‌ جاری نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

گواری افزود: باید بدانیم که این کلاس‌ها با هدف همسان‌سازی سرفصل‌های آموزشی و به‌روز کردن دانش مربیان در سراسر کشور مدنظر قرار گرفته است.

معرفی رشته‌های فدراسیون آمادگی جسمانی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی

وی با تاکید بر ضرورت فعالیت مطلوب هیات آمادگی جسمانی استان خراسان شمالی در مناطق محروم، عنوان کرد: روسای هیات‌های استانی، جدای از برنامه‌هایی که برای ارتقای کیفی رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون آمادگی جسمانی اجرا می‌کنند باید به مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز توجه جدی را داشته باشند چرا که مقوله آمادگی جسمانی با سلامت آحاد جامعه ارتباط مستقیم دارد، بنابراین فعالسازی این رشته در تمامی مناطق و بین اقشار گوناگون باید در اولویت هیات‌های ورزشی قرار گیرد.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی در پایان بیان کرد: برخی از رشته‌های ورزشی زیر مجموعه این فدراسیون کماکان شناخته شده نیست که باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی، این رشته‌های جذاب و متنوع را به جامعه معرفی کنیم.