گواری: استخراج شاخص‌های جهانی آمادگی جسمانی برای تمامی اقشار/ ضرورت استفاده از مربیان ویژه آمادگی جسمانی برای رشته‌های ورزشی مختلف

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه شاخص‌های جهانی آمادگی جسمانی برای تمامی اقشار جامعه استخراج شده است، گفت: این شاخص‌ها در راستای آگاهی‌بخشی، اعلام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، احمد گواری در نشست هم اندیشی مسئولان این فدراسیون که با حضور مریم کاظمی پور؛ معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، مهدی مبینی؛ سرپرست نایب رییسی مردان فدراسیون آمادگی جسمانی، ندا مطلبی؛ سرپرست نایب رییسی بانوان، مظفر علیشائی؛ سرپرست دبیری و پژمان معتمدی؛ سرپرست کمیته آموزش در محل فدراسیون آمادگی جسمانی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نوپا بودن فدراسیون آمادگی جسمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن زیرساخت‌های لازم را ایجاد کردیم و خوشبختانه سال گذشته توانستیم در حوزه آموزشی به رتبه دوم در بین فدراسیون‌های ورزشی دست یابیم.

وی ادامه داد: هدف فدراسیون آمادگی جسمانی برنامه‌ریزی برای تمامی اقشار جامعه به منظور بهبود وضعیت آمادگی جسمانی در کشور است و در این راستا انعقاد تفاهم‌نامه با ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف که از جامعه مخاطب بالایی برخوردار هستند در دستورکار قرار گرفت و خوشبختانه شاهد استقبال این مجموعه‌ها بودیم که به طور حتم با برنامه‌ریزی صورت گرفته، شاهد کاهش کم‌تحرکی و بهبود وضعیت آمادگی جسمانی در اقشار مختلف جامعه اعم از دانش آموزان، دانشجویان، نظامیان و…خواهیم بود.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه از فدراسیون‌های ورزشی مختلف درخواست کرده‌ایم تا نماینده خود را به فدراسیون آمادگی جسمانی معرفی کنند، گفت: حدود ۳۰ فدراسیون نمایندگان خود را معرفی کرده اند تا در بخش تولید محتوای خاص آن رشته ورزشی که در نهایت منجر به تربیت مربی متخصص آمادگی جسمانی در آن رشته ورزشی می‌شود، گام برداریم.

گواری ادامه داد: با حمایت وزارت ورزش و جوانان به صورت کارویژه در مسیر تربیت مربی آمادگی جسمانی در رشته های ورزشی مختلف حرکت می‌کنیم و در این مسیر، بانوان به عنوان بخش مهمی از جامعه مخاطب فدراسیون آمادگی جسمانی مورد توجه هستند.

وی با بیان اینکه شاخص‌های جهانی آمادگی جسمانی برای اقشار مختلف استخراج شده است، گفت: این نرم‌های جهانی برای هر سنی به منظور آگاهی بخشی، اعلام می‌شود.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه بهبود وضعیت کم‌تحرکی در جامعه صرفا کار یک وزارتخانه یا یک فدراسیون ورزشی نیست، اظهار کرد: باید با کار تیمی منسجم و همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های کشور با تولی‌گری وزارت ورزش در مسیر مقابله با کم‌تحرکی حرکت کنیم.