گواری: برگزاری اولین المپیاد سراسری آمادگی جسمانی با حضور ۶۰۰ ورزشکار/ فعالیت‌های فدراسیون متوقف نمی‌شود و تابع وزارت ورزش هستیم

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی، گفت: اولین المپیاد آمادگی جسمانی کشور در ۸ رشته بانوان و ۵ رشته مردان با حضور ۶۰۰ ورزشکار از ۲۵ تا ۲۸مهر در مجموعه ورزشی کارگران (شهید معتمدی) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، امروز سه شنبه ۱۸ مهر با حضور احمد گواری؛ سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی و محمد امیر عظیمی؛ سرپرست هیات آمادگی جسمانی استان تهران در محل فدراسیون برگزار شد.

احمد گواری درباره برگزاری اولین دوره المپیاد کشوری آمادگی جسمانی، اظهار کرد: اولین دوره المپیاد کشوری آمادگی جسمانی به میزبانی فدراسیون آمادگی جسمانی فدراسیون آمادگی جسمانی و هیات آمادگی جسمانی تهران در ۸ رشته بانوان و ۵ رشته مردان با حضور ۶۰۰ ورزشکار از ۲۵ تا ۲۸مهر در مجموعه ورزشی کارگان (شهید معتمدی) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فدراسیون آمادگی جسمانی، کار خود را از یکسال گذشته به صورت مستقل آغاز کرده است و ۲ هدف اصلی دارد؛ توسعه ورزش همگانی و ارتقاء سلامت در کنار توسعه ورزش قهرمانی از مهمترین راهبردهای این فدراسیون به شمار می رود. البته این اهداف در ظاهر ساده اما نیاز به یک بسیج گسترده در کشور دارد.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه این المپیاد در بخش بانوان در رشته‌های آمادگی جسمانی، پیلاتس، ایروبیک، کلیستنیکس، کتل بل، دوچرخه ثابت و چرخ های سالنی، فیوژن فیتنس و فانکشنال فیتنس برگزار می‌شود، عنوان کرد: همچنین اولین المپیاد آمادگی جسمانی کشور در بخش مردان در رشته‌های آمادگی جسمانی، پیلاتس، کلیستنیکس، کتل بل و فانکشنال فیتنس برگزار خواهد شد.

گواری با بیان اینکه ۲۷ رشته تحت پوشش داریم، گفت: برای توسعه و معرفی این رشته‌ها برنامه زیادی داریم و به دنبال ترویج آن‌ها در جامعه هدف هستیم، در بخش قهرمانی نیز با فدراسیون‌ها مذاکره کردیم و آن‌ها نیز نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند.

وی افزود: برای توسعه ورزش قهرمانی، آمادگی جسمانی اساس و پایه است و باید بدانیم که آمادگی جسمانی صرفا خواست ورزشکاران حرفه‌ای نیست و برای هر صنفی ضرورت دارد.

سرپرست فداسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه در برخی از اقشار نیز به خاطر سبک زندگی، شرایط جسمانی نامطلوب است و فدراسیون برای آن باید تدابیر لازم را انجام دهد،‌ اظهار کرد: برگزاری رقابت حرفه‌ای از دیگر اهداف فدراسیون است و در همین راستا نیز، المپیاد آمادگی جسمانی برگزار می‌شود و در این مسابقات رشته‌های رقابت‌محور در دستورکار قرار می گیرد؛ این نخستین المپیاد در فدراسیون آمادگی جسمانی است و هدف اصلی توسعه و جذب بیشتر ورزشکاران است.

گواری در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری زمان انتخابات فدراسیون آمادگی جسمانی، بیان کرد: فدراسیون آمادگی جسمانی زیرمجموعه و تابع وزارت ورزش و جوانان است و هر زمانی تاریخ جدید اعلام شود، مشکلی نداریم.

وی تاکید کرد: عدم برگزاری انتخابات، عامل توقف فعالیت‌های فدراسیون آمادگی جسمانی نیست و با برنامه‌ریزی صورت گرفته رویدادهای تعریف شده در زمان معین برگزار می شود.

همچنین محمد امیرعظیمی، سرپرست هیات آمادگی جسمانی استان تهران با اشاره به اینکه المپیاد آمادگی جسمانی، رقابت نهایی ورزشکاران منتخب استان‌ها است، بیان کرد: پیش بینی ما این است که ۶۰۰ نفر در ۲ بخش بانوان و آقایان در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

وی افزود: المپیاد آمادگی جسمانی سراسری با هدف ارتقاء سلامت برگزار می‌شود و هر چه سطح آمادگی جسمانی بالاتر باشد، زمینه برای ورزش قهرمانی نیز هموار خواهد شد. در المپیاد مذکور هشت رشته برگزار خواهد شد که در سطح جهانی نیز رقابت خواهند داشت.

سرپرست هیات آمادگی جسمانی استان تهران با اشاره به اینکه اولین المپیاد سراسری آمادگی جسمانی از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه در ورزشگاه کارگران (شهید معتمدی) برگزار می شود، اظهار کرد: تمام کارگاه‌ها و مسابقات در مراکز خصوصی برگزار می‌شود و در این راه با نهادهای مانند شهرداری ها ارتباط داریم و بودجه مسابقات را نیز از با کمک اسپانسر تامین کرده‌ایم.