گواری در نشست خبری اعلام کرد:

زمان برگزاری انتخابات فدراسیون آمادگی جسمانی/ تلاش می‌کنیم به دولت وابسته نباشیم

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال آینده، فراخوان ثبت نام را انجام خواهیم داد، گفت: اگر مشکلی ایجاد نشود سعی داریم انتخابات را نیمه اول تیرماه سال جاری، برگزار کنیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، احمد گواری در نشستی که خبری که امروز یکشنبه ۲۱ اسفند با حضور اصحاب رسانه در محل این فدراسیون برگزار شد با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا حرکت رو به جلو داشته باشیم، اظهار کرد: در ابتدای فعالیت با یکسری مسائل و مشکلات مواجه بودیم اما توانستیم با حمایت وزارت ورزش و جوانان مشکلات را حل کنیم و به وضعیت تثبیت شده‌ای در سطح کشور برسیم.

وی ادامه داد: وضعیت امروز فدراسیون آمادگی جسمانی قابل قبول است و خوشبختانه دارای رشته‌های متعددی هستیم که هر کدام جذابیت و زیبایی خاص خود را دارد و مخاطبان بر اساس سلیقه‌ای که دارند از این امکان برخوردار ههستند که رشته مورد علاقه را انتخاب کنند.

میزان جمعیت سازمان یافته

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه جمعیت سازمان یافته این فدراسیون حدود ۱۲۷ هزار نفر است، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم این آمار افزایش پیدا کند  تا بدون توقف، حرکت رو به جلو داشته باشیم.

گواری با اشاره به اینکه مجمع فوق‌العاده این فدراسیون ۸ اسفند برگزار شد، عنوان کرد: در این مجمع، مصوبات را بررسی کردیم و اتفاقات خوبی در خصوص اصلاح سرفصل های آموزشی در رشته‌های مختلف رخ داد. همچنین چارچوبی برای برنامه های خود تشکیل دادیم.

عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری

وی همچنین به عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری با وزارت آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و… اشاره کرد و گفت: سعی داریم با سایر ارگان‌ها نیز تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد  کنیم و در جهت توسعه و پیشرفت سایر رشته‌های ورزشی گام اساسی برداریم.

افزایش نرخ شرکت در کلاس‌های آموزشی در سال ۱۴۰۲

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی به افزایش نرخ شرکت در کلاس های آمادگی جسمانی در سال آینده اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۹ تا امروز حق شرکت در کلاس‌های آمادگی جسمانی همان طور که قول داده بودیم، افزایش پیدا نکرد و به تعهد خود عمل کردیم اما در سال جدید با توجه به تورم نرخ حق شرکت در کلاس با مصوبه هیات رئیسه افزایش پیدا خواهد کرد.

تلاش فدراسیون آمادگی جسمانی برای عدم وابستگی به دولت

گواری ادامه داد: تمام تلاش ما بر این است که در بحث اعتبارات، وابستگی به دولت نداشته باشیم و درآمدزایی کنیم، البته در جهت پیشرفت و حرکت رو به جلو فدراسیون هر کجا نیاز باشد از سایر ارگان‌ها از جمله کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و دولت کمک خواهد گرفت تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

توسعه سایر رشته‌های ورزشی از اهداف فدراسیون آمادگی جسمانی

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف فدراسیون آمادگی جسانی، بهبود وضعیت سلامت و همچنین کمک به رشد و توسعه سایر رشته‌های ورزشی است، اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا با جذب مربیان خارجی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای هر رشته به صورت تخصصی مربی تربیت کنیم و در همین راستا با دانشگاه تربیت معلم به دلیل اینکه سفیر آمادگی جسمانی است در حال عقد تفاهم‌نامه‌ای با جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ۹۳ هزار معلم هستیم تا بتوانیم در امر معلمان تربیت بدنی نیز، گام موثری برداریم.

از هر ۴ دانش آموز یک نفر چاق است!

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه یکی از معضلاتی که امروزه دانش آموزان با آن روبرو هستند مقوله چاقی و کم تحرکی است، بیان کرد: از بین هر ۴ دانش آموز یک نفر با مشکل چاقی روبرو است و سعی داریم در این خصوص نیز راهکار اساسی بیندیشیم تا در آینده این معضل گریبانگیر کشور نشود.

برگزاری ۳۵۴ کلاس آموزشی در سال جاری

گواری همچنین از برگزاری ۳۵۴ کلاس آموزشی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال در جهت برگزاری کلاس‌های آموزشی روند رو به رشدی داشتیم به طوری که ۱۶۱ کلاس مربیگری، ۸ کلاس داوری، ۱۱۳ کارگاه آموزشی، ۴۸ سمینار و ۲۴ دوره دروس عمومی که در مجموع شامل ۳۵۴ کلاس آموزشی بود، برگزار کردیم.