کاظمی‌پور: رسالت فدراسیون آمادگی جسمانی تولید محتوا و تبیین مباحث آموزشی است/ پرورش مربیان آمادگی جسمانی «بانوی» توانمند برای رشته‌های ورزشی مختلف در دستورکار

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه رسالت و وظیفه فدراسیون آمادگی جسمانی، تولید محتوا و تبیین مباحث آموزشی در حوزه آمادگی جسمانی برای رشته‌های ورزشی مختلف است، گفت: باید پرورش مربیان آمادگی جسمانی «بانوی» توانمند برای رشته‌های ورزشی مختلف در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، مریم کاظمی‌پور در نشست هم اندیشی مسئولان این فدراسیون که با حضور احمد گواری؛ سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی، مهدی مبینی؛ سرپرست نایب رییسی مردان، ندا مطلبی؛ سرپرست نایب رییسی بانوان، مظفر علیشائی؛ سرپرست دبیری و پژمان معتمدی؛ سرپرست کمیته آموزش در محل فدراسیون آمادگی جسمانی برگزار شد، اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان در راستای نیازسنجی آمادگی جسمانی رشته‌های ورزشی، نیازمند روش‌های نوین و به‌روز است و فدراسیون آمادگی جسمانی در این زمینه می‌تواند کمک شایانی داشته باشد.

وی ادامه داد: هدف نهایی و اصلی وزارت ورزش و جوانان، بهبود کیفیت عملکرد رشته‌های ورزشی در حوزه آمادگی جسمانی است و خوشبختانه از سوی فدراسیون آمادگی جسمانی زحمات زیادی کشیده و کارگروه‌های مربوطه تشکیل شده است.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در نظر داریم فهرست آموزشی و دوره‌های توانمندسازی مربیان بانو را مدنظر قرار دهیم، گفت: باید شاهد فعالیت بانوان مربی در رشته های ورزشی مختلف در بخش آمادگی جسمانی با توان بالا و در تراز جهانی باشیم.

کاظمی‌پور افزود: حتی اگر لازم باشد به منظور ارتقای علمی مربیان بانو باید کلاس‌های بین‌المللی شرکت کرد و اینگونه سطح کیفی آموزش را ارتقاء بخشید.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی فدراسیون آمادگی جسمانی، تولید محتوا و تبیین مباحث آموزشی است، عنوان کرد: باید شبکه‌سازی از سوی فدراسیون آمادگی جسمانی شکل گیرد و در حوزه آموزشی هیات‌های استانی به دانشگاه‌های سراسر کشور متصل شوند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سطح آمادگی جسمانی بانوان با توجه به شرایط جسمانی بانوان متفاوت از آقایان است، اظهار کرد: باید به این مسئله توجه داشته باشیم و با استفاده از ظرفیت علمی فدراسیون آمادگی جسمانی و ظرفیت دانشگاهی کشور در این مسیر گام برداشت.