ریل‌گذاری برای برگزاری باشکوه المپیاد سراسری آمادگی جسمانی

المپیاد سراسری آمادگی جسمانی برای اولین بار در کشور با حضور هشت رشته ورزشی در بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادکی جسمانی، محمد امیرعظیمی؛ سرپرست هیأت آمادگی جسمانی استان تهران در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی پیش از آغاز اولین دوره المپیاد کشوری آمادگی جسمانی که با حضور سرپرست دبیری، سرپرست نایب رییسی بانوان، مسئول امور استان‌ها و هم‌چنین مسئولان و نمایندگان انجمن‌های کشوری و کمیته‌های استانی فدراسیون آمادگی جسمانی برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت اجرای آیین‌نامه‌های این فدراسیون از تلاش برای برگزاری باشکوه پیکارهای المپیاد کشوری باحمایت ویژه فدراسیون آمادگی جسمانی خبر داد.

 وی افزود: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مطلوب المپیاد با کمک و هم‌دلی اعضاء هیأت استان فراهم شده است و چندین سالن مجزا برای آقایان و بانوان مدنظر قرار گرفته است و در زمینه‌های تعداد سالن‌ها، ایجاد سازه‌های لازم و شرایط خوابگاه و اسکان به لطف خدا هیچ محدودیتی نداریم و از ماه‌های قبل برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

امیرعظیمی با تأکید بر ضرورت اجرای دستورات آیین‌نامه‌های وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون آمادگی جسمانی مبنی بر رعایت قوانین حجاب، پوشش و شئونات اسلامی ورزشکاران، عنوان کرد: افتخار میزبانی اولین دوره از مسابقات المپیاد کشوری آمادگی جسمانی به استان تهران رسید و سعی داریم در کادر اجرایی، فنی و داوری مسابقات از ظرفیت بومی استان تهران حداکثر بهره‌برداری لازم را داشته باشیم.

سرپرست هیأت آمادگی جسمانی استان تهران ادامه داد: اولویت و هدف اصلی ما ایجاد امنیت روانی و نشاط بالا و خدمت به جامعه هدف و ورزشکاران خواهد بود.

در ادامه مظفر علی‌شائی؛ سرپرست دبیری فدراسیون آمادگی جسمانی جمهوری اسلامی ایران با تمجید از هیأت آمادگی جسمانی استان تهران، خاطرنشان کرد: رشد و تعالی رشته‌های آمادگی جسمانی در استان تهران مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه سرپرست و اعضاء این هیأت است.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون نوپا اما در مسیر توسعه و پیشرفت است، بیان کرد: کیفیت و جذابیت رشته‌ها نباید از دست برود و هدف ما از برگزاری المپیاد ترویج و توسعه آمادگی جسمانی است و تنها عملکرد خوب موجب این اتفاق خواهد شد.

علی‌شائی افزود: باید بدانیم المپیاد یک آزمون جدی و مهم برای ارزیابی استان‌ها است و باید مسیر فعلی آمادگی جسمانی در کشور را تغییر دهیم.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد فدراسیون و هیأت‌های استانی صرفا نباید آموزش محور باشد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فدراسیون ما یک فدراسیون پشتیبان برای بسیاری از رشته‌های ورزشی به شمار می‌آید بنابراین باید در مسیر رویداد محور نیز قرار بگیریم زیرا لازمه جذب افراد ایجاد هیجان و رقابت‌های سالم و پرنشاط است.

سرپرست دبیری فدراسیون آمادگی جسمانی با تأکید بر اینکه در انجمن‌های فدراسیون اشخاصی حضور دارند که وجهه ورزشی و اعتبار ملی دارند، عنوان کرد: هم‌دلی، اتحاد، حمایت و ورودی جدی انجمن‌ها به مباحث المپیاد از ملزومات برگزاری المپیاد است.

علی‌شائی با اشاره به اینکه مسائل فنی با نظارت هیأت میزبان و فدراسیون زیر نظر انجمن‌های کشوری به سرانجام خواهد رسید، یادآور شد: انجمن‌ها با آزادسازی ظرفیت‌های بالقوه و موثر خود متولی اصلی اجرای امورات فنی المپیاد هستند و میزبان مسابقات نیز امورات اجرایی و مدیریتی و هم‌چنین انتخاب کادر اجرایی این پیکارها را برعهده خواهد داشت.

وی در پایان گفت: هم‌دلی انجمن‌ها، شناخت ظرفیت‌ها و کشف ایده‌های خاص موجب رشد و توسعه فدراسیون تازه تأسیس و بزرگ آمادگی جسمانی خواهد شد و یکپارچگی شیرازه اصلی کار ما است.

همچنین امیر احمدیانی، سرپرست دبیری هیأت آمادگی جسمانی استان تهران با تأکید بر اینکه حمایت انجمن‌های کشوری زیرمجموعه فدراسیون از المپیاد باعث برگزاری شایسته این رقابت‌ها خواهد شد، گفت: قصد برگزاری سمینارهای سطح بالا فی‌مابین برگزاری المپیاد را داریم و اهداف فدراسیون و هیأت تهران مشترک است، شرایطی قرار گرفته‌ایم که فدراسیون و هیأت‌های استانی نوپا هستند و بیش از پیش می‌خواهیم در مسیر توسعه و تعالی قرار بگیریم و تاکنون رشد بسیار خوبی در زیرساخت‌های فنی لازم داشته‌ایم.

احمدیانی افزود: از انجمن‌های فدراسیون انتظار می‌رود که به صورت جدی و جهادی پای کار باشند و حضور آن‌ها موجبات پیشرفت و توفیقات روزافزون را فراهم خواهد ساخت.

سرپرست دبیری هیأت آمادگی جسمانی استان تهران ادامه داد: المپیاد گامی موثر در راستای ترویج و تبلیغ رشته‌های جذاب آمادگی جسمانی و شبیه به جشنواره‌ها و همایش‌های پرنشاط است و امیدواریم این رقابت‌های سالم با تلاش مضاعف و همچنین حمایت‌های ویژه فدراسیون به نحو شایسته برگزار شود.

ندا مطلبی، سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون آمادگی جسمانی جمهوری اسلامی ایران نیز با تأکید بر ضرورت رعایت پوشش و حجاب اسلامی از سوی بانوان ورزشکار، خاطرنشان کرد: تمام پرسنل و کادر اجرایی رقابت‌های بانوان، خانم خواهند بود و اماکن ورزشی مربوط به بانوان ورزشکار تحت نظارت خواهد بود.

وی افزود: امید داریم رقابت‌های بانوان بسیار جذاب و مهیج و در سطح ویژه‌ای برگزار شود. 

فرشید صداقتی، مسئول امور استان‌های فدراسیون آمادگی جسمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فدراسیون و هیأت را نباید دست کم بگیریم، گفت: می‌خواهیم این المپیاد زبانزد فدراسیون‌های ورزشی و ورزشکاران بشود.

وی افزود: با وجود اینکه فدراسیون پرجمعیت ما نوپا است اما همه یک دل و متحد هستیم و در راستای توسعه آن گام به گام روبه‌جلو خواهیم رفت.

سهیلا کیان‌آزاد، سرپرست نایب رئیس بانوان هیأت آمادگی جسمانی استان تهران نیز در این نشست با تأکید بر اینکه مدیریت صحیح موجبات فراهم شدن بهترین شرایط برای برگزاری مسابقات المپیاد را  خاطرنشان کرد: رعیات حجاب کامل در دستور کار خواهد بود.

گفتنی است؛ اولین دوره از مسابقات المپیاد کشوری آمادگی جسمانی از تاریخ ۲۵ لغایت ۲۸ مهرماه به میزبانی هیأت آمادگی جسمانی استان تهران با حضور تمامی استان‌های کشور در مجموعه ورزشی کارگران (شهید معتمدی) در هشت رشته ورزشی اعم از آمادگی جسمانی، پیلاتس، ایروبیک، فیوژن فیتنس، فانکشنال فیتنس، اسپینینگ، کلیستنیکس و کتل‌بل برگزار می شود.