برگزاری اولین دوره مربیگری شکم و پهلو در کشور/ تمرینات شکم و پهلو تخصصی می‌شود

رییس کمیته CX (شکم و پهلو) فدراسیون آمادگی جسمانی از برگزاری اولین دوره مربیگری CX (شکم و پهلو) در کشور خبر داد و گفت: حرکت در مسیر تخصصی و علمی شدن تمرینات شکم و پهلو با توجه به جامعه مخاطب بسیار زیاد این رشته ورزشی، آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، محمد ایمان امینی، با اشاره به اینکه برای اولین بار دوره مربيگری CX ( تمرينات تخصصی شكم و پهلو) از سوی فدراسیون آمادگی جسمانی برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش كميته CX فدراسيون آمادگی جسمانی اولين دوره تئوري مربيگری CX طی ۲ روز برگزار شد و ٣٠٢ نفر از تمامی استان های کشور در این دوره شركت كردند و در دی ماه سال جاری دوره عملی آن، برگزار خواهد شد.

وی افزود: پيشنياز شركت در اين دوره مربيگری شركت در سمينار آنلاين CX و داشتن كارنامه ١٠ دروس تئوری مربيگری بود و شركت كنندگان بعد از موفقيت در آزمون تئوری و عملی اين دوره، مدرك معتبر فدراسيون آمادگی جسمانی را دريافت خواهند كرد.

رییس کمیته CX (شکم و پهلو) فدراسیون آمادگی جسمانی با بیان اینکه طی سالیان اخیر سبکی از تمرینات آمادگی جسمانی توسط سازمان جهانی Les mills ابداع شد که در کمترین زمان توانست مورد استقبال جامعه جهانی ورزش قرار گیرد، عنوان کرد: Cxworx که به تمرینات تخصصی شکم و پهلو شهرت پیدا کرده است در اصل یک کلاس گروهی ٣٠ دقیقه‌ای تا ٤٥ دقيقه است که تمرکز ویژه‌ای روی عضلات قسمت میانی بدن دارد.

امینی افزود: تمرینات تخصصی شکم و پهلو باعث تقویت عضلاتی از جمله راست شکمی، مورب شکمی، عرضی شکم، راست کننده مهره‌ها، مربع کمری، سرینی، همسترینگ و چهارسررانی، می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بهره مندی از عضلات شکم و پهلوی مناسب و زیبا یکی از دغدغه های مهم افرادی است که از آمادگی جسمانی مطلوبی برخوردار هستند، عنوان کرد: این رشته ورزشی علاقمندان بسیاری در سطح دنیا دارد که تمایل دارند از عضلات میانی مطلوبی بهره مند باشند و فدراسیون آمادگی جسمانی با شناخت ذائقه افراد در راستای رونق این رشته ورزشی گام بر می دارد و به همین دلیل نیز اولین دوره مربیگری در رشته CX برگزار شده تا به صورت تخصصی و علمی از این به بعد با تربیت مربیان کاربلد شاهد توسعه این رشته در کشور باشیم.