معاون وزیر ورزش:
فدراسیون آمادگی جسمانی در مسیر توسعه گام برداشته است/ رشته پیلاتس جزء سازمان‌یافته‌ترین رشته‌های ورزشی کشور است

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه رشته پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی جزء سازمان‌یافته‌ترین رشته‌های ورزشی کشور است، گفت: فدراسیون آمادگی جسمانی از ابتدای تاسیس تا کنون در مسیر رشد و توسعه گام برداشته است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، سینا کلهر در سمپوزیوم پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی که با حضور احمد گواری؛ سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی و ۶۰۰ نفر از مدرسان و مربیان رشته پیلاتس برگزار شد با اشاره به اینکه رشته پیلاتس فدراسیون آمادگی جسمانی یکی از سازمان یافته‌ترین رشته‌های ورزشی کشور است، اظهار کرد: خداقوت می‌گوییم به فدراسیون آمادگی جسمانی که از زمان تاسیس تا کنون در مسیر رشد و توسعه گام برداشته است.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه رشته پیلاتس ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و از ماهیت جمع بودن و تشکیل گروه برخوردار است، عنوان کرد: باید بدانیم ویژگی فرهنگی ما به سمت فردگرایی بوده و به همین دلیل جمع‌گرایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

کلهر در ادامه به مقوله ورزش قوی برای ایران قوی اشاره و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مشترک در بین ایرانیان قوی بودن است و اگر چنین نبود ملت به خطر می‌افتاد. ویژگی دیگر اینکه ایرانی خود را با ضعیف مقایسه نمی‌کند و همواره مردم ما خود را با کشورهای قوی و افراد قوی مقایسه می‌کنند.

وی افزود: الگوی ما قوی شدن است و اگر قرار است در مسیر قوی شدن گام برداریم باید به عناصر قوی بودن توجه کنیم. نقطه نجات بخش کشور که کمک می‌کند ایران قدرتمند شود این است که به این سوال پاسخ دهیم؛ سهم ما در قدرتمند شدن ایران چیست؟

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه وقتی در مورد ایران قوی حرف می‌زنیم از سهم تک تک افراد برای قدرتمند شدن این سرزمین سخن می گوییم، گفت: اگر فقط مصرف کننده باشیم نمی‌توانیم با صدای بلند مطالبه‌گری کنیم. باید بدانیم آورده هر کدام از ما برای این آب و خاک چیست؟

وی بیان کرد: ورزش قوی به سلامت جامعه و ایجاد نشاط اجتماعی کمک می کند و تربیت یک مربی خوب و یک ورزشکار خوب از اهمیت بسیار بالایی برای تحقق ایران قوی دارد.