سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی اعلام کرد:

پیشنهاد برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی ساحلی/ برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی گروه‌های سنی پایین در دستورکار

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی از پیشنهاد برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی ساحلی خبر داد و گفت: همچنین برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی گروه‌های سنی پایین در دستورکار فدراسیون قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، احمد گواری در مجمع عمومی سالانه هیات آمادگی جسمانی استان گیلان با اشاره به اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد توسعه آمادگی جسمانی در استان گیلان هستیم، اظهار کرد: غیر از این هم از آقای رحیمی مقدم به عنوان ریاست هیات آمادگی جسمانی استان گیلان و فردی تحصیل کرده غیر از این هم انتظار نمی رود.

وی افزود: برای هیاتی که حدود ۱۰ ماه از زمان فعالیتش نمی گذرد، گزارش عملکرد ارائه شده قابل تقدیر است و با همدلی موجود بین اعضای هیات رییسه و مجمع، جایگاه قابل قبولی در جامعه و هیات های استانی پیدا خواهد کرد.

آمادگی جسمانی، رشته‌ای عام‌المنفعه است

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با بین اینکه آمادگی جسمانی یک رشته عام المنفعه است، عنوان کرد: با توجه به اینکه وضعیت آمادگی جسمانی در کشور مطلوب نیست، نیازمند حمایت، عزم و اراده همه جانبه در کشور هستیم تا بتوانیم وضعیت نامناسب را به یک وضعیت مطلوب تبدیل کنیم، بنابراین نیازمند استفاده و بهره مندی از تمامی ظرفیت های استانی نظیر آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری، دانشگاه‌ها و…هستیم و در این بین شهرداری ظرفیت بسیار بزرگی در اختیار دارد و می تواند در حوزه آمادگی جسمانی کمک شایانی کند.

۸ میلیون بیمار دیابتی در کشور وجود دارد

گواری با اشاره به اینکه در سطح کشور ۸ میلیون بیمار دیابتی داریم که دچار کم تحرکی هستند و کمتر از ۱۰ درصد جمعیت کشور را شامل می شود، خاطرنشان کرد: این جمعیت، تکان دهنده است و اگر شما به این آمار افراد دارای اضافه وزن، فشارخون و…را اضافه کنید متوجه می شود که کم تحرکی چه شرایط نگران کننده ای را برای سلامت مردم جامعه و کیفیت سطح زندگی آن ها به وجود می آورد.

وی ادامه داد: آمادگی جسمانی می تواند نقش ویژه ای در بهبود وضعیت سلامت مردم جامعه ایفا کند و این مسئله وظیفه فدراسیون آمادگی جسمانی و وزارت ورزش و جوانان را سنگین تر می کند.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با اشاره به اینکه با دستگاه های مختلف که دارای جمعیت هستند، تفاهم نامه همکاری امضاء کرده ایم و  امیدوار هستیم جمعیت تحت پوشش آمادگی جسمانی افزایش یابد، گفت: ۵۳۰۰ باشگاه دارای مجوز در سطح کشور وجود دارد و باید رشته های تحت پوشش آمادگی جسمانی در سطح استان ها به خوبی معرفی و شناخته شوند چرا که اینگونه قطعا جمعیت جذب شده آمادگی جسمانی با برنامه ریزی مطلوب افزایش می یابد.

ضرورت حرکت هیات‌های استانی در مسیر برنامه ۵ ساله فدراسیون  

گواری با اشاره به اینکه فدراسیون آمادگی جسمانی دارای برنامه پنج ساله داریم تدوین شده است، عنوان کرد: هیات های استانی طی سال ۱۴۰۳ باید در مسیر برنامه تدوین شده گام بردارند.

وی از پیشنهاد برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی ساحلی استقبال کرد و گفت: طرح بسیار خوبی است که می تواند نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح منطقه و به صورت فراملی با حضور کشورهای مختلف برگزار شود.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با تاکید بر اینکه برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی برای گروه های سنی پایین تر در دستورکار فدراسیون قرار دارد، توضیح داد: همه اقشار جامعه به تناسب سن و شغلی که دارند باید از حداقل آمادگی جسمانی برخوردار باشند و زندگی سالم برای هر ایرانی برنامه فدراسیون است و به منظور تحقق این هدف مردم باید تمرین مداوم و منظم داشته باشند.

تربیت مربیان آمادگی جسمانی متخصص رشته‌های ورزشی در دستوکار

گواری افزود: رشته های آمادگی جسمانی، مکان و تجهیزات خاصی نمی خواهند این فرصتی برای توسعه رشته های زیرمجموعه است و به دنبال آن هستیم که دسترسی به ورزش ارزان داشته باشیم تا همه جمعیت کشور بتوانند ورزش کنند.

وی با بیان اینکه در کنار عمومی کردن آمادگی جسمانی، توجه به ورزش قهرمانی از جمله برنامه های فدراسیون آمادگی جسمانی است، گفت: با فدراسیون های مختلف صحبت کرده ایم و دو تفاهم نامه به امضا رسیده است تا در رشته های ورزشی مربوطه شاهد تربیت مربیان آمادگی جسمانی متخصص آن رشته ورزشی باشیم.

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی تاکید کرد: پرورش مربیان متخصص و به‌روز رشته های ورزشی مختلف در دستورکار فدراسیون آمادگی جسمانی قرار دارد.