گواری: همکاری فدراسیون آمادگی جسمانی با ارتش در حوزه علمی و آموزشی/ امیر سرتیپ دوم امیدی: ارتش با فدراسیون آمادگی جسمانی عجین شده است

در نشست سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی و ریاست سازمان تربیت‌بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید و بر بهبود ضعیت آمادگی جسمانی نیروهای ارتش با همکاری فدراسیون آمادگی جسمانی، تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون آمادگی جسمانی، احمد گواری؛ سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی در نشستی که با حضور امیر سرتیپ دوم ستاد حسین امیدی؛ ریاست سازمان تربیت‌بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مظفر علیشائی؛ سرپرست دبیری فدراسیون آمادگی جسمانی، سرهنگ بابک امیری‌نژاد؛ مدیر طرح و ارزیابی سازمان تربیت‌بدنی ارتش، سرهنگ مجید مهدوی؛ معاون اجرایی سازمان تربیت‌بدنی ارتش و سرگرد رضا شربت‌زاده؛ رییس مرکز آموزش و پژوهش سازمان تربیت‌بدنی ارتش در محل فدراسیون آمادگی جسمانی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های بدنی اقشار مختلف از جمله نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین اهداف فدراسیون آمادگی جسمانی است.

توسعه فعالیت‌های بدنی اقشار مختلف از اهداف فدراسیون آمادگی جسمانی است

وی افزود: تعریف تیپ ایده‌ال متناسب با سن، قد و وزن برای مجموعه‌ای همچون ارتش جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و شناسایی افراد آماده از نظر بدنی تحت عنوان «آماده‌ترین‌ها» می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها بین فدراسیون آمادگی جسمانی و ارتش

سرپرست فدراسیون آمادگی جسمانی با تاکید بر اینکه اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها بین فدراسیون آمادگی جسمانی و ارتش جمهوری اسلامی ایران مسئله‌ای بسیار مهم است که باید محقق شود، بیان کرد: ورزش نه تنها برای نیروهای نظامی و به ویژه ارتش بلکه برای تمامی مردم امری ضروری است؛ ورزش عامل نشاط و نجات دهنده مردم از رخوت است و نقش پررنگی در کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی دارد.

گواری با بیان اینکه ورزش و آمادگی جسمانی برای ارتش یک ضرورت است تا با بهترین شرایط بتوان پاسداشت مرزها و وظایف محوله را انجام داد، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم اگر بتوانیم همکاری خود را با ارتش جمهوری اسلامی پیش ببریم و شرایطی را فراهم کنیم که به بهبود وضعیت آمادگی جسمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، منجر شود.

ارتش دارای شبکه‌ای سراسری در کشور است

وی افزود: ارتش شبکه‌ای سراسری در کشور است و تا جایی که امکان دارد، فدراسیون آمادگی جسمانی در حوزه دوره‌های آموزش علمی و برگزاری مسابقات همکاری لازم را با ارتش خواهد داشت و معتقد هستیم که می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و سلامت نیروهای رزم کشور را تامین کنیم.

فلسفه وجودی ارتش آمادگی جسمانی است

امیر سرتیپ دوم ستاد حسین امیدی؛ ریاست سازمان تربیت‌بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی ارتش آمادگی جسمانی و جزء لاینفک ارتش مقوله آمادگی جسمانی است، اظهار کرد: اگر از نظر جسمانی و روانی آمادگی داشته باشید به قدرت و مقاومت نیروها افزوده می‌شود و باید بدانیم آمادگی جسمانی در ورزش جزء واجبات است.

وی ادامه داد: با فدراسیون آمادگی جسمانی عجین شده‌ایم و قرابت بسیار زیادی داریم و با دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران قصد داریم ورزش را در ارتش به صورت علمی پیش ببریم تا از آسیب‌ها دور بمانیم و بتوانیم با شرایط جسمانی مطلوب کار را پیش ببریم.

ریاست سازمان تربیت‌بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در ارتش قشر جوان وجود دارد و از منابع انسانی بسیار مطلوبی بهره‌مند هستیم، خاطرنشان کرد: تمام هدف ما علمی کردن ورزش در ارتش است و با برگزاری مسابقات مختلف در طول سال مواجه هستیم و با برگزاری یک رویداد ورزشی حجم بالایی از نیروهای ارتش درگیر ورزش می‌شوند.

امیر سرتیپ دوم ستاد حسین امیدی با اشاره به اینکه آماده برگزاری المپیاد هستیم و هدف ما توسعه ورزش در بعد عمومی و آمادگی جسمانی است، عنوان کرد: برگزاری رویداد آماده‌ترین‌ها به طور حتم نیروها را آماده رزم می‌کند، تناسب اندام از لازمه‌های ورزش است و باید حتما از تیپ ایده‌آل برخوردار بود و یکی از فاکتورهای ارتقاء در ارتش برخورداری از تیپ ایده‌آل است و ارتش فعالیت انجمن آمادگی جسمانی و توان رزم را در ورزش پیگیری خواهد کرد.